Alfalfa

Alfalfa is een van de bekendere kiemgroenten. Het heeft een neutrale, frisse smaak. Naast dat het erg lekker is, is het ook erg gezond. Zo is het bijvoorbeeld goed voor de spijsvertering, fysiek herstel en het verhogen van de weerstand.

Alfalfa is erg lekker in salades en op belegde broodjes.

Adzuki

Deze kleine rode boon is afkomstig uit China en Japan en nog niet lang zo geleden geleden populair geworden in het Westen. Adzuki heeft een neutrale, nootachtige smaak en is bijvoorbeeld goed voor de spijsvertering. Tevens is het een bron van vitamine C, fosfor en kalium.

Adzuki is erg geschikt voor in warme gerechten, roerbakschotels en in salades.

Broccoli kiemen

Broccolikiemen zijn heel gezond. Het heeft een milde, broccoli smaak. Naast dat het een hoge concentratie van gezonde voedingsstoffen bevat hebben ze een milde broccoli smaak. Broccoli kiemen zijn lekker bij vis gerechten en op belegde broodjes

Broccoli kiemen bevatten een hoge concentratie SGS (Sulforafaan Glucosinolaat), een anti oxidant die van nature voorkomt int Broccoli. SGS helpt je lichaam zijn eigen afweersysteem te versterken en je weerstand te verhogen. Eén toefje van 10 gram broccoli kiemen bevat ongeveer net zo veel SGS als 300 gram tot 500 gram gewone broccoli. Bovendien zijn broccoli kiemen rijk aan vitamine C, E en K1.

Radijs

De meeste kennen het wel; radijsjes. Deze gele radijskiemen hebben de bekende, pittige radijssmaak. Naast de oude radijsjes smaak zijn ze ook erg gezond en rijk aan vitamine C.

Heerlijk op een broodje kaas, in salades en bij vleesgerechten.

Rettich

De meeste kennen het wel; radijsjes. Deze groene radijskiemen lijkt erg op de gele radijskiem, maar heeft een andere kleur. De verkleuring vindt plaats door het groeien onder licht. Dit heeft ook invloed op de smaak van de kiemen; de rettich kiemen zijn nét even wat pittiger dan de radijs kiemen. Naast de oude radijsjes smaak zijn ze ook erg gezond en rijk aan vitamine C.

Heerlijk op een broodje kaas, in salades en bij vleesgerechten.

China Rose

De meeste kennen het wel; radijsjes. Deze groen-paarse radijskiemen lijken erg op de gele radijskiem. Tevens is het de enigste kiem in twee kleuren. De groen-paarse kiemen hebben de scherpste smaak van de radijs kiemen. Naast de oude radijsjes smaak zijn ze ook erg gezond en rijk aan Vitamine C, B6 en E.

Heerlijk op een broodje kaas, in salades en bij vleesgerechten.

Prei kiemen

Ze lijken qua uiterlijk erg op de garlic kiemen, maar het verschil zit hem in de smaak.De prei kiemen zijn uniek wegens zijn herkenbare smaak; ui. Ze zijn ook erg rijk aan vitamine B1, B2, B3,B5, 6 en foliumzuur.

Past uitstekend bij vis- en vleesgerechten, maar ook op een belegd broodje

Garlic kiemen

Ze lijken qua uiterlijk erg op de prei kiemen, maar het verschil zit hem in de smaak. De garlic kiemen zijn uniek wegens zijn herkenbare smaak; knoflook. Garlic kiemen bevatten o.a. vitamine B6, C en fosfor.

Erg lekker als amuses, als decoratie en op een pizza.

Erwt-asperge

De erwtasperge kiem is een mooie, witte en lange kiem. De smaak komt dicht in de buurt van asperge. De kiemen zijn daarnaast ook erg gezond en vezelrijk.

Geschikt als garnering, in salades en in een wrap.

Greenpeez

Greenpeez lijkt qua structuur erg veel op de erwtasperge kiemen. Het verschil zit in kleur en smaak, door de kiemen langer bloot te stellen aan licht veranderen ze van kleur.Greenpeez heeft een frisse, knapperige smaak van verse peultjes en zit vol met vezels.

Geschikt als garnering en in salades.